Etiketter

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

image..eller kanske mer lära sig att uppskatta/stå ut med sina nuvarande omständigheter har jag velat skriva om i några dagar.

Jag överlevde veckans strapatser, men livet fylls ju ständigt på med nya och jag antar att det inte vore att leva om agendan plötsligt tömdes helt och hållet.

Mamma kommer imorgon och hjälper till med barnen för skolan är stängd måndag och tisdag, medan våra arbetsliv tickar på. Jobb är inte förenligt med barn som det ser ut idag med sportlov, påsklov, sommarlov, höstlov, planeringsdagar och jullov. Men jag har jobbat skift, studerat, gått ner i tid och tagit föräldraledigt fram och tillbaka i mer än tio år och nu vill jag koncentrera mig på jobbet, men det är inte helt lätt att lösa alla gånger.

Ett tips till er som inte har barn och hoppas att få – se till att ha ett stort nätverk runt er som finns där som back up. Nu är våra barn ganska stora, men skolans tider borde vara mer anpassade efter arbetslivet och med det menar jag fritids och förskola. För de finns ju på plats för att föräldrarna ska kunna jobba, men det känns som att det glöms bort mest hela tiden.

När barnen är små tycker jag däremot inte att de ska ha långa dagar överhuvudtaget, men det är ju heller inte helt lätt att lösa i många familjer. Mer flexibilitet vore önskvärt åt alla håll och kanter..

Det var egentligen inte det jag tänkte skriva om – utan om att tycka om det liv man lever..men det kanske går lite hand i hand. Jag återkommer vid tillfälle.

Ha en fin helg!